Fluitend naar de tandarts

Bij Rademakers & Kinsbergen staat persoonlijke begeleiding en aandacht voor de patiënt hoog in het vaandel. Daarom past clientmanager Joy ter Steege zo goed in het team. Tandheelkunde is haar van huis uit al met de paplepel ingegoten en ze heeft de afgelopen 12 jaar in meerdere klinieken gewerkt, maar 5 jaar geleden werd haar hart gestolen door de cosmetische tandheelkunde.

Een intake om naar uit te kijken

Nog voordat onze patiënten een cosmetische behandeling krijgen, komen ze eerst bij Joy terecht voor een intake. Tijdens de intake neemt Joy de tijd om goed naar het verhaal en de wensen van de patiënt te luisteren. Ze kijkt ook hoe het gebit er op dat moment uitziet en legt in begrijpelijke taal uit wat de mogelijkheden zijn en welke van die mogelijkheden het beste, meest duurzame resultaat opleveren.

 

Betekenisvol werk

Joy ontvangt geregeld patiënten die al jaren niet meer durven te lachen: “Ik vertel hen dan dat wij ervoor kunnen zorgen dat ze hun gewenste lach kunnen krijgen. Dit maakt mijn werk zo betekenisvol!” Joy weet dan ook hoe belangrijk een goed gebit voor je zelfvertrouwen is: “Onlangs ontvingen we een patiënte die alleen nog maar met haar hand voor haar mond durfde te praten, omdat ze een aantal tanden aan de voorkant van haar gebit miste. Voordat ze bij ons aanklopte, was ze al bij meerdere tandartsen geweest, die stuk voor stuk met ingewikkelde behandelplannen kwamen. Zodra we het probleem goed in kaart hadden gebracht, kwamen we met een plan waardoor haar gebit er binnen 5 maanden tip top uitzag en ze weer helemaal voluit kon lachen. Die patiënte zei toen: ‘Jullie snappen echt waar ik me voor schaam’. Ook vond ze het onwijs leuk dat we haar een voorbeeld konden laten zien van iemand die dezelfde tand aan de voorkant miste. Toch fijn om te zien dat je niet alleen bent met een probleem!”

 

Een ontspannen bezoekje

Joy staat ook gedurende de rest van het proces klaar om patiënten te begeleiden en vragen tussendoor te beantwoorden. Daarnaast weet ze als geen ander hoe ze de angst voor de tandarts weg kan nemen en mensen gerust kan stellen. “Wat Rademakers & Kinsbergen ook uniek maakt is dat je bij ons niet het gevoel hebt dat je bij een zorginstelling naar binnen stapt, waardoor een bezoekje aan de tandarts ook een stuk relaxter wordt.” Een hele opluchting voor angstige patiënten!

Kom langs voor een gratis intakegesprek

Gedurende het gratis intakegesprek laat Joy verschillende mogelijkheden zien voor estetische tandheelkunde. Van een mooie natuurlijke lach tot een perfecte Hollywood smile.